LIVE

16.07.2014: Expeditia Pamir 2014, la STARRT!!!

19.07.2014 Plecare Bucuresti – Instambul – Bishkek CASA DE PIATRA Razvan si Adina

20.07.2014 Am ajuns cu bine la Bishkek. Zborul a fost lung dar placut,din Instanbul am prins loc la hublou unde ne-am minunat ore intregi.Ajunsi in aeroport a trebuit sa platim 120 $, pentru viza pe o luna, dupa ce iesim suntem asteptati cu o pancarda de la agentie. Avem primul contact cu Kirgistanul, care e unul dezolant, arata ca Romania dupa revolutie. Capitala este la circa 15 km de aeroport, unde am admirat case din chirpici si ferme de animale. Ne-am cazat la hotel, conditiile sunt bune, am dat o scurta tura in oras nu prea am avut ce vedea, am luat ceva de mancat si apoi la somn ca suntem obositi.Pentru cei dragi care asteapta vesti de la noi, nu avem semnal la telefoane si asta aici in capitala, deci nu stim cum va fi mai incolo cu comunicarea, speram macar sa avem din cand in cand acces la net. Am mai dat o tura prin oras acum spre seara cand temperatura sa mai domolit la 30°C, in speranta ca gasim un magazin de telefoane, speram sa avem mai mult noroc maine la Osh.

21.07.2014 Micul de jun dimineata la 05:30, plecare la aeroport si zbor la Osh, unde vom ramane intreaga zi.Am ajuns la Osh, si imi aduc aminte de o faza din unguru Bulan „Samaleot mistoi zburaiet”Am facut o plimbareala prin oras, care este mai dezvoltat ca si capitala, am baut cea mai proasta cafea, am mancat frigarui de carne, dar nu stim ce fel de animal era, dar a fost buna si putina.

22.07.2014 Plecam din Osh spre tabara de baza care este la 300 km, si trecem prin pasul Taldyk 3615 m, iar base camp (BC) este la 3600 m.Suntem pe punctul de plecare spre BC, si agentia ne-a anuntat ca a decedat un maghiar in tabara 2 la 5300 m, a cazut cu placa intr-o crevasa, Dumnezeu sa il ierte!O sa mergem in BC cu un microbus vechi, o sa dureze circa 5-6 ore, dar inainte sa plecam oprim pe la piata pentru a mai completa cumparaturile

22.07.2014, ora 21. Am ajuns in BC dupa aprozimativ 7 ore de mers cu microbuzul, un drum obositor dar spectaculos, cu multe marmote si iaci. Inainte de a ajunge in tabara masina s-a impotmolit. De voie, de nevoie ne-am descultat si am impins si noi la masina, doar nu era sa ne inecam ca tiganu la mal.In jur de ora 19 am ajuns in tabara.Urmatoarele 2 zile vom petrece timpul in zona, cu ture usoare de aclimatizare si ne vom pregati bagajele pentru ascensiune.

23.07.2014 O zi calduroasa cu temperaturi intre 26 si 30° C.
Am facut o tura de aclimatizare pana la altitudinea de 4150 m, vreo 14 km dus – intors, intr-un timp de aproximativ 4 ore.
A urmat odihna si pregatirea bagajelor pentru maine dimineata, cand vom urca in tabara 1, situata la o altitudine de 4400 m.

26.07.2014 Suntem in tabara 2 (Camp 2) situata la 5300 m altitudine.
Am montat corturile si ne “acomodam” cu aerul din ce in ce mai rarefiat. Azi ne intoarcem din nou in tabara 1, la 4400 m.
In tabere sunt medici care ne consulta destul de frecvent.
Ziua sunt temperaturi neasteptat de ridicate, dar s-a anuntat ca in urmatoarele zile vremea se va schimba.
Speram ca planurile noastre de ascensiune sa nu fie date peste cap de vremea neprielnica.

03.08.2014 Dupa mai multe zile de stat in Camp 1, starea de sanatate a lui Alex a luat-o razna si acesta necesitand interventie medicala de urgenta cu evacuare de pe munte. Greul a trecut, acum este bine, s-a renascut si mergem inainte. Statistica mortilor din acest an pe acest munte este de 4 morti, de cand am venit noi si pana in prezent, ne bucuram ca nu facem parte din aceasta statistica.

Multumim foarte mult doctorului Matmusaev Hashimjan care a facut mari sacrificii pentru sanatatea lui Alex.

Dar nici vremea nu a fost cuminte, furtuna din Camp 2 a distrus o mare parte din echipamentul nostru de expeditie si momentan ne aducem aminte : 2 corturi, 2 primusuri, pufoaica, manusi de iarna, polar, bete , incarcatoare, vase gatit, hrana, butelii gaz…. etc si cred ca sunt multe dar inca nu am reusit sa facem la toate inventarul.

04.08.2014 Dupa mai bine de 24 de ore petrecute prin aeroporturi si schimbat 3 avioane, ajungem la Bucuresti si aici sa fie „Cireasa de pe tort” Ne-au ratacit bagajele!

11 Replies to “LIVE”

1. Vali

Mult succes Alex, imi pare rau ca nu pot sa te sun ,dar te sustin cu ardoare de peste mari si oceane .

2. Bianca

Ma bucur ca ati trecut cu bine de primul pas. sunt sigura ca va veti indeplini visul! am incredere in voi! mult succes!

3. camelia

De la bebe , dar si de la noi, Sa aveti parte de vreme buna si sa ajungeti cu bine pe varf. Va asteptam cu drag. Toti ai tai, Gabriel.z

4. radu

Mult succes. Sper sa aveți semnal, macar din când in cand sa intram si vizual in contact cu voi. Vreme buna sa aveți!